Foto's en filmopnames zijn beschikbaar voor de pers.

Voor persvragen kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie: 020 5567100 of pers@annefrank.nl. Hieronder vindt u informatie over het bezoeken van het Anne Frank Huis en over beschikbare foto’s en filmbeelden van het museum.

Albums on Flickr

Bekijk de beschikbare foto's op onze Flickr-fotopagina.

Naar Flickr

Bezoekersaantallen

Anne Frank Huis vanaf 1960

Naar bezoekcijfers

Museumbezoek

Wilt u het Anne Frank Huis bezoeken voor een artikel of reportage over Anne Frank? Wij verzoeken u uw komst, uiterlijk twee werkdagen voor uw komst, aan te melden via pers@annefrank.nl. Graag vermelden: naam, media waarvoor u werkt, reden van bezoek, datum bezoek, datum publicatie. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht of wij uw verzoek kunnen honoreren

We werken niet met perskaarten.

Foto's

Fotografie is in het Anne Frank Huis niet toegestaan. Leden van de pers kunnen gebruikmaken van diverse foto's van het Anne Frank Huis. Een overzicht van beschikbare foto’s vindt u op onze Flickr-pagina.

Press reel

Professionele filmopnames van het Anne Frank Huis zijn beschikbaar in hoge resolutie in verschillende formats. De press reel kan aangevraagd worden via pers@annefrank.nl. Vergoeding voor gebruik is 50,- euro.

Filmen

Bij uitzondering laten wij filmen in het Anne Frank Huis toe. Mocht de press reel niet toereikend zijn, dan kunt u een filmverzoek indienen via pers@annefrank.nl. Daarbij geeft u aan: titel en beschrijving programma, insteek opnames Anne Frank Huis, zender + uitzenddatum en de gewenste filmdatum. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht of wij uw verzoek kunnen honoreren.

Filmopnames in het Anne Frank Huis kunnen alleen doordeweeks en voor openingstijd plaatsvinden. Locatiefee is 100,- euro per uur.