Vernieuwing museum

Schets nieuwe inrichting
Schets van een ontwerp van de vernieuwde inrichting.

Het Anne Frank Huis maakt zich op voor een nieuwe generatie en gaat vernieuwen. Museumbezoekers krijgen meer historische context en verdieping geboden om het levensverhaal van Anne Frank beter te kunnen begrijpen en de onderduikplek beter te kunnen ervaren. In 2016 zijn de voorbereidingen voor de museale vernieuwing in volle gang.

Omdat veel van onze bezoekers uit landen buiten Europa komen en een groot deel van de bezoekers jonger is dan 25 jaar, is het belangrijk om in het museum dieper in te gaan op de historische context en achtergronden van het levensverhaal van Anne Frank. We willen dit doen met behoud van het authentieke karakter van het huis. De ervaring en betekenis van dit huis staan voorop.

Ronald Leopold, algemeen directeur Anne Frank Stichting

Meer ruimte

Naast de museale vernieuwing krijgt het Anne Frank Huis meer ruimte. De voormalige studentenwoningen aan de Westermarkt worden bij het museum betrokken, waardoor er ruimte beschikbaar komt voor educatieve ontvangsten en bezoekersfaciliteiten, zoals een garderobe. Ook krijgt het museum een nieuw en groter entreegebied aan de Westermarkt.

De vernieuwing van het Anne Frank Huis wordt financieel mede mogelijk gemaakt dankzij een extra bijdrage van de BankGiro Loterij.